Eerste indruk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo Boeijen - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo Boeijen - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Bo

Blijf op de hoogte en volg Bo

10 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Zo, de eerste dagen in Paramaribo zijn overleefd. We zijn inmiddels zo goed als geacclimatiseerd en we raken lichtelijk gewend aan het ge-pssssst van de mannen (hier kom ik nog op terug). Laten we beginnen bij het begin, de vliegreis. Nadat onze lieve familie en vrienden ons hebben uitgezwaaid kon het avontuur toch echt gaan beginnen, 5 maanden overleven in Suriname. De vliegreis verliep soepeltjes, onder het genot van kadootjes + brieven van thuis en een paar leuke filmpjes vloog de tijd voorbij (wat een woordspeling). Bij het vliegveld werden we opgehaald door Jan Swaaij onze stagebegeleider en Amir Karmidi, inmiddels collega. Onderweg kregen we een welkomsbiertje en hebben we wat gepraat over het Surinaamse leven en wat ons te wachten zou staan. Eenmaal aangekomen in ons nederige stulpje zijn we vrij snel naar bed gegaan, toch een beetje moe na de lange reis. Vrijdag hebben we de buurt wat verkent en hebben we kennis gemaakt met onze huisgenoten: Stuart en Rudie, echte Surinaamse mannen... ofja Rudie niet, die is vrouwelijker dan wij zijn, hij is visagist (uitspraak met de zachte G). In de middag hebben we van Amir een stadstour gehad, hij heeft ons wat verteld over de geschiedenis van Paramaribo en de daarbij horende gebouwen en monumenten. 's Avonds zijn we op stap geweest met Amir en 3 Belgische studenten, een super eerste indruk van het uitgaansleven in Paramaribo. Zaterdag hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we fietsen gaan huren. Nu gaan we dus LINKS fietsend door het drukke en chaotische verkeer, best spannend en vooral niet 's avonds doen, beetje gevaarlijk is dat. 's Avonds heeft eerst Stuart voor ons gekookt en zijn we wederom op stap geweest met de Belgen. Dit keer gingen van van 22-24 op de partybus en zijn we daarna het centrum in gegaan. Met de partybus rij je door het centrum met allemaal dansende mensen op de openlucht bus, goeie muziek en drankjes. Ook deze avond was weer enorm geslaagd, ennnnn de eerste fijne kneepjes van het dansvak zijn geleerd. Zondag is het hier relaxt dag, dus dat hebben we dan maar gedaan. Onze eerste plons in het zwembad is genomen en we hebben wat gefrisbeed, wat overigens niet zo soepel verliep. Ook zijn de plannen gemaakt om elke dag te squaten op het nummer: Bring Sally up (check even op internet). Is toch nog redelijk zwaar, al helemaal in die hitte hier... gelukkig kunnen we voor de ventilator gaan staan :) Dit is ook een beetje om niet als een über dikkie terug te komen in Nederland, hopelijk gaat dat lukken. Vandaag (maandag) was onze eerste stagedag. We hebben met Jan en Amir doorgenomen wat onze taken gaan zijn in het bedrijf, we worden enorm vrij gelaten en ze staan open voor nieuwe ideeën. Om niet helemaal carnaval te moeten missen willen we hier een promotie evenement organiseren met als thema, jawel CARNAVAL (helaas moet dit zonder onze Boekelse Max d'n Urste). Verder gaan we nog even kijken wat de planning gaat zijn, maar we verwachten een enorme leuke stage te hebben! Jullie gaan spoedig van mij horen, nu ga ik snel genieten van de heerlijke maaltijd van Rudie --> Masala kip JUMMMM
ODI!!!

PS: Foto's kan ik op dit moment niet uploaden, dat wil de laptop nog even niet. Je kunt ze wel vinden op Facebook.

• 11 Februari 2014 - 07:27

Mieke:

Hey Bootje,
    Wat leuk om te lezen dat het jullie goed bevalt! En al flink wezen stappen, goed bezig! Ik kijk uit naar je volgende verslag. Liefs, Mieke

• 11 Februari 2014 - 08:12

Babet:

Haa Boowke,

Leuk zo'n eerste verhaaltje van jou uit het oh zo verre Suriname. Zo te lezen vermaken jullie je prima daar, maar dat had ik ook niet anders verwacht. Ik ben benieuwd hoe je stage gaat bevallen! Ennuh, niet te veel mannen versieren daar in dat nachtleven he ;)

Veel liefs, Babet

• 11 Februari 2014 - 08:31

Marlous:

Goed bezig Bootje! Ik ben al weer benieuwd naar 't volgende verhaaltje! Hahah enne laat ze daar maar eens zien wat carnaval is! Have fun! X Marlous

• 11 Februari 2014 - 17:53

Briddels:

Leuk verhaal moppie. Geniet er maar lekker van.

• 11 Februari 2014 - 21:07

Papa Karrulll:

Oooch mijn Bootje toch wa skon.Je schrijft al bijna net zo vlotjes als zussie Briddel hhhaaaa.Kijk uit naar je pictures.En Carnaval gaat ook daar MAXI COSY worden.
    Carpe Diem et Noctem....Salim...Till next time...Doeieieiei.Ok kisses van Mother of the hottest daughter.

• 12 Februari 2014 - 14:33

Sanne:

Heeej Bowie!
    Klinkt goed hoor! Heel verstandig dat je alvast het uitgaansleven hebt verkend, dat is uiteindelijk toch het belangrijkste... die stage komt wel goed ;-)
    Heel veel plezier nog!
    Kus

• 14 Februari 2014 - 22:22

Daddy Cool:

Zoveel tijd hebben en zo weinig te melden voor het thuisfront daar worden wij verdrietig van.
    Nou zal er morgen wel een top-verhaal komen.
    Daahaaag

• 17 Februari 2014 - 04:43

Bo Boeijen:

Daddy cool, ik ben ook bereikbaar via Skype :) Dan kunnen jullie live al mijn verhalen horen. Afgelopen weekend ben ik op tour geweest naar het binnenland, heerlijk genoten van de ware boeshboesh! Jullie horen van mij :)